Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Filmiki w jakości HD, HD-Ready w rFactor
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Filmiki w jakości HD, HD-Ready w rFactor

Filmiki w jakości HD, HD-Ready w rFactor 7 lata, 5 mies. temu #94

  • fred
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 631
  • Oklaski: 0
Boczek napisał:
Filmiki w jakości HD, HD-Ready w rFactor.

Metodą prób, błędów i googlania doszedłem do tegoż, co opisuję poniżej. W razie potrzeby krzyczeć, będę korygował, bo mogłem o czymś zapomnieć.

1. Instalujemy ffdshow (można też jakiś kodek div-x/x-vid, ja skorzystałem z ffdshow).
www.dobreprogramy.pl/FFDShow,Program,Windows,13336.html

2. Po zainstalowaniu odpalamy konfiguracja kodera ffdshow. Zakładka encoder. Ustawiłem takie wartości:

2.1. Koder: 'MPEG-4', FOURCC: 'MP4V', Tryb: '1 przebieg - jakość'. Jakość: '90'

2.2. Można zachować te ustawienia klikając w: profile ustawień -> zapisz wszystko -> zapisz jako; Profil wczytujemy później: profile ustawień -> wczytaj wszystko -> ...nazwa...

3. Teraz pora na podstawową - "reżyserską" - konfigurację rFactor.

3.1. Do tworzenia powtórek konfiguruję rFactora (Rfactor config z menu start):
Shader: "Quality (DX9)", Resolution "(800 x 600 32 bit)"; Anti Aliasing: "Level 6"; zaznaczmy windowed.
Nie mam sprzętu, który obsłuży sensownie DX9 i Anti Aliasing Level 6. Dla potrzeb edycji powtórek nie ma znaczenia, że skacze.
EDIT: z bliżej jeszcze nie znanych powodów powtórki nie renderują się z Antyaliasingiem. Nie potrafię tego obejść.


4. Stworzyłem w rF profil/gracza do zabaw z edycją, w każdym razie otwieramy plik .PLR, np. .../UserData/editor/editor.PLR

4.1. Najważniejsze zmiany dotyczą sekcji Miscellaneous:
[ Miscellaneous ]
Key Repeat Rate="1" //NIe wnikałem do czego to
AVI export width="1280" // działa i 1920 (FullHD). To właśnie tu ustawiamy żądaną rozdzielczość tworzonego filmu.
AVI export height="720" // działa i 1080 (FullHD). To właśnie tu ustawiamy żądaną rozdzielczość tworzonego filmu.
AVI export framerate="30.00000" //przy 60fps animacja jest niesamowita, ale dla potrzeb YouTube zbyteczna)
AVI export quality="100.00000" //Tego nie ruszam
AVI compressor fourcc="ffds" // Tu zmieniam dotychczasową wartość (potwornie wolna) na ffds co pozwoli na kierowanie strumienia do kompresji na koder ffdshow

4.2. Poprawa kwesti wizualnych, nie wszystko jeszcze rozumiem. Zmieniłem zasadniczo dymki i inne, żeby opływały inne autka:
[ Graphic Options ]
Engine Emitter Flow="1" // Whether engine smoke/flames flow over emitting vehicle
Tire Emitter Flow="1" // Whether tire smoke/dust flow over emitting vehicle
Smoke Flow="1" // Whether all smoke/flames/dust flow over non-emitting vehicles
Raindrop Flow="2" // Add to enable: 1=flow over current 2=flow over other vehicles
Rainspray Flow="2" // Add to enable: 1=flow over current 2=flow over other vehicles
Spark Flow="2" // Add to enable: 1=flow over current 2=flow over other vehicles

4.3. Dla własnego komfortu:
[ Game Options ]
Record Replays="1" // whether to record replays or not
Save All Replay Sessions="1" // whether to save the replay from each session
Record To Memory="0" // record replays to memory rather than disk (may possibly reduce stuttering, but at your own risk because memory usage will be significant for long races)
Compress Replay="1" // whether to compress VCR file (uses less disk space but takes more time to write)
Replay Wraparound="0" // whether replays wraparound in the fridge
Auto Monitor Replay="1" // whether to automatically start a replay when returning to monitor
Record Hotlaps="1" // whether to record hotlaps or not (must have replay recording on)
Instant Replay Length="10"
Replay Fidelity="4"
Super Player Replay="1" // record player at higher frequency
Number Track Replays="90" // how many replays to store for each track (using default naming convention only!)
Number Race Results="90" // how many results files to store (using default naming convention only!)
Multi-session Results="1" // whether to store all sessions at a track in a single results file, new default is one session per file
Disconnected Results="1" // show results for clients disconnected at end of prac/qual/warmup

4.3. w konfiguracji "Display" w rFactor ustawiam wszystkie opcje graficzne na Full, a co.

5. ReplayFridge.
To dość ciekawe narzędzie, choć nieco narowiste. Szczerze - do końca go jeszcze nie wysondowałem.

5.1. Zawsze tworzę kopię powtórki i dalej pracuję na kopii (Save As w Replay Fridge).

5.2. Po każdej operacji na powtórce warto tupnąć w "save".

5.3. Jedna kamera na jeden odcinek.
Dla każdego odcinka (tniemy przyciskiem split) można ustawić dowolną z kamer (czy to z zewnątrz toru, czy z zewnątrz samochodu czy z wewnątrz), ale Replay Fridge nie obsługuje dowolnego kierunku patrzenia z takiej kamery. Nie jestem dobry w manualach więc warto popróbować samemu - dość szybko można załapać o co biega. Kopiowanie, usuwanie, "SAVE".
Przykład - zrobiliśmy hotlapa na 5 okrążeniu. w Replay Fridge ustawiamy kursor i pauzujemy np. 2 sekundy przed przejechaniem linii mety i naciskamy split. cofamy się do poprzedniego odcinka i delete. To samo po minięciu linii mety, np. 2 sekundy po 5 okrążeniu pauza i delete. Teraz mamy sam hotlap. naciskamy copy w edit tools i mamy dwa razy nasz hotlap. cofamy się do pierwszego i ustawiamy kamerę wewnątrz autka. przechodzimy do drugiego odcinka i ustawiamy kamerę np. TV z toru.
Można sobie uprzednio zakładkami pozaznaczać ciekawe fragmenty - zakładki kopiują się.

5.4. Po każdej operacji na powtórce warto tupnąć w "save".

5.5. Z moich doświadczeń - minimalna długość splita to około 2-3 sekund. Z uwagi na to, że wyświetlanie paska powtórki jest wyskalowanoe co do pełnej długości, zatem w dłuższych powtókach posługiwanie się krótkimi odcinkami jest bardzo uciążliwe.

5.6. Po każdej operacji na powtórce warto tupnąć w "save".

5.7. Na koniec naciskamy klawisz export. Troszkę to trwa, ale po zakończeniu w katalogu ...\rFactor\ReplayFridge\Movies\ znajduje się śliczny AVIk.


Uwagi końcowe:
ad. 1. Korzystając z koderów innych np. div-x należy w dokumentacji znaleźć wartość fourcc do ustawienia w konfigu gracza w rFactor.
ad. 2.1. Z niewiadomych mi przyczyn YouTube nie łyknął kodera H.264, który według moich "prób" daje najmniejsze pliki przy najwyższej jakości.
ad. 4.1. rFactor w ReplayFridge wspiera wybrane rozdzielczości 4x3, po wpisaniu ręcznym w pliku nie dotykać we Fridge'u tego pola.
ad. 5. Staram się tworzyć filmy z replay pobranego z serwera, na którym jeździliśmy. Jeżeli jeździmy lokalnie, lub tworzymy replay dla siebie ze swojego autka, to lokalny jest również super.
ad. 5.3. O ile nie ustawiliśmy zapisywania hotlapa, ale to tyczy ostatniej sesji.
ad. 5.7. nie warto exportować domyślnym kodekiem. jest POTWORNIE wolny.
ad. 5.8. Uwaga: 6-o minutowy plik HD-ready (1280x720) przy 90% jakości zajmuje ok. 1,33 giga.
- pole Modifiers w Replay Fridge to prawdopodobnie filtry, może tu można podpiąć np. TV Style. Nie wiem.
- próbowałem exportować z HDR, ale hdr działa dużo później na obrazie, więc film jest normalny.
- Teoretycznie mając zacięcie, można sobie wyeksportować powtórki z różnych kamer i potem jakimś fajnym programem złożyć w całość, ale to naprawę astro-giga-bajty.

Przykłady:
www.youtube.com/MrB0czek
Ostatnio zmieniany: 7 lata, 5 mies. temu przez fred.

Odp: Filmiki w jakości HD, HD-Ready w rFactor 7 lata, 5 mies. temu #95

  • fred
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 631
  • Oklaski: 0


Ostatnio zmieniany: 7 lata, 5 mies. temu przez fred.

Odp: Filmiki w jakości HD, HD-Ready w rFactor 7 lata, 5 mies. temu #96

  • fred
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 631
  • Oklaski: 0
Boczek napisał:
Niestety, ale nie udało mi się zmusić ReplayFridge i TVStyle do współpracy i po iluś próbach dałem sobie spokój. Być może są dwie sprawy:
1) TV Style operuje na danych z silnika gry i kontrolera, które są liczone i dostępne w czasie rzeczywistym (np. położenie pedałów). Czy z kolei te dane są zapisywane w pliku powtórki - nie wiem. Np. obroty, bieg są wyświetlane.
2) Renderowanie i nakładki. Osobiście również nie potrafiłem wyrenderować filmu z antyaliasingiem. W konfiguracji RF jest, w grze jest, a przy renderowaniu filmu nie ma. Być może podobnie jest z TV Style - jest to nakładka na finalny obraz, a nie coś wmontowywanego w obraz na poziomie renderowania sceny (choć mogę pleść androny).

Wprawdzie istnieje w Replay Fridge zakłada "modifiers" która niby zawiera pluginy. Z tego co kiedyś szukałem znalazłem jedynie podstawy - tam idą pluginy które potrafią tworzyć "efekty" cokolwiek by to nie znaczyło. Nie znalazłem - bo może słabo szukałem - żadnego plugina do użycia Replay Fridge, co w sumie dziwi. Niby jest FRAPS, ale z ReplayFridge jestem w stanie wyrzucić 120FPS do dalszej obróbki

Odp: Filmiki w jakości HD, HD-Ready w rFactor 7 lata, 5 mies. temu #97

  • fred
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 631
  • Oklaski: 0
B4ndit napisał:
Jak juz kiedys pisalem. Imo lepszym podejsciem jest eksportowanie do jakiegos kodeka z bezstratna kompresja (np hfyu z 120fps'ami), na to nakladanie efektow (np bullettime mozemy jak zgramy z 120fps'ami) i dopiero wtedy kompresowanie gotowego materialu do czego tam sobie zamarzymy (np xvid, h264, wmv9). Pomijajac juz to, ze tworzenie materialu hd zeby go potem wrzucic na youtube przypomnia strzelanie z armaty do muchy. Duza nizsza rozdzielczosc spokojnie wystarczy zeby wyciagnac co sie da z youtube'a (a o tym jak wyciagnac maksymalna jakosc z youtube'a to chetnie bym poczytal... ).

Jeszcze z tego co pamietam to chyba warto przejzec plik konfiguracjny gry i poustawiac w nim pare wartosci na maksymalna jakosc. Jak sie w grze ustawi "highest quality" i wszystkie detale na max, to pare drobnych rzeczy nie bedzie dalej ustawionych na najwyzsza jakosc.

Odp: Filmiki w jakości HD, HD-Ready w rFactor 7 lata, 5 mies. temu #98

  • fred
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 631
  • Oklaski: 0
Boczek napisał:
Na YT dają przykład materiału 720p, który wygląda nawet sympatycznie, z drugiej strony, jak gdzieś czytałem, 720p wymaga minimum 3mbit/s, a rozsądny poziom to ok. 4mbit/s.
  • Strona:
  • 1
Wygenerowano w 1.20 sekundy